Remont i budowa

Najnowsze informacje na temat budowania domów, altanek, garaży i innych tego typu budynków.

Główna

Projektowanie garażu z płyt betonowych

Projektowanie garażu z płyt betonowych

W tym poradniku krok po kroku o budowie garażu z płyt betonowych dowiesz się o stosunku wody do cementu, dylatacjach oraz poziomowaniu i wygładzaniu. Dowiesz się również o stopach fundamentowych. Po przeczytaniu tego poradnika, powinieneś być w stanie zbudować garaż. Jest to tak proste, jak 1-2-3! Mając sportowy samochód taki jak na przykład chevrolet camaro, którego dane możesz sprawdzić tutaj:  https://motoklub.pl/samochod/chevrolet-camaro/chevrolet-camaro-6-6-2-v8-dane-techniczne-spalanie-opinie warto posiadać odpowiednio zaprojektowany garaż z płyt betonowych, aby móc dbać o swój sportowy samochód.

Dylatacje oddzielające płyty betonowe

W procesie projektowania musisz uwzględnić dylatacje pomiędzy płytami betonowymi, aby zapobiec pojawieniu się pęknięć. Przestrzenie te mają zazwyczaj szerokość pół cala, przy czym minimalna szerokość to pół cala. Połączenia muszą być równomiernie rozłożone, aby uniknąć uszkodzeń spowodowanych rozszerzaniem się płyt. Właściwy rozstaw i materiał do wypełnienia szczelin ma kluczowe znaczenie dla integralności strukturalnej płyty garażowej. Należy skonsultować się z inżynierem strukturalnym w celu zaprojektowania idealnych połączeń wyrównawczych.

Typ kompensatora, którego należy użyć, będzie zależał od kilku czynników, w tym wielkości i lokalizacji połączeń, ilości wymaganego ruchu i wymagań Kodeksu. Zastosowany materiał powinien być elastyczny i trwały, a jednocześnie zdolny do rozszerzania się i kurczenia przy zmianie temperatury i sił. Niektóre popularne materiały do tego celu to elastyczna pianka i płyta pilśniowa zalana asfaltem. Korek i elastyczna pianka są często używane do mostkowania tych połączeń. Niektóre materiały są bardziej odpowiednie do zastosowań wewnętrznych niż do ustawień zewnętrznych, więc ważne jest, aby znaleźć taki, który działa dobrze w swoim środowisku.

Jeśli musisz użyć betonu, upewnij się, że pozostawisz wystarczająco dużo miejsca między płytami dla ekspansji i skurczu. Te szczeliny powinny wynosić co najmniej jedną czwartą grubości płyty. Projektując garaż, należy również wziąć pod uwagę lokalizację i rozmieszczenie szczelin skurczowych. Idealna przestrzeń między płytami ma szerokość od czterech do pięciu cali. Grubość płyty powinna wynosić od trzech do czterech cali. Po wylaniu płyt należy odczekać co najmniej 24 godziny przed przejazdem po nich. Proces wypełniania i uszczelniania tych przestrzeni nie jest zbyt skomplikowany, ale trzeba użyć do tego odpowiedniego materiału.

Po tym, jak dylatacje zostały odpowiednio przygotowane, kolejnym krokiem jest ich wypełnienie. Beton musi być w pełni suchy i pozbawiony pęknięć. Dylatacje wymagają ściśliwego wypełniacza, takiego jak piankowe pręty backer. Piasek nigdy nie powinien być używany w szczelinach dylatacyjnych. Upewnij się, że płyty betonowe są co najmniej 1/4 cala głębokości przed rozpoczęciem. Po prawidłowym wypełnieniu szczelin, podłoga jest gotowa do postawienia garażu!

Współczynnik wodno-cementowy płyt betonowych

Na północy kraju, IRC wymaga, aby płyty miały wytrzymałość na ściskanie 2500 do 3500 psi. ACI zaleca stosowanie betonu o wytrzymałości 4500 psi. Ważne jest również, aby utrzymać niski stosunek wody do cementu, 0,5 lub mniej. To dlatego, że będzie łatwiej umieścić beton, jeśli ma niższy stosunek wody do cementu.

Ilość wody w mieszance betonowej jest wymieniona w galonach i funtach. Jeśli stosunek wody do cementu jest zbyt niski lub zbyt wysoki, stanie się sztywny i niestabilny. Będzie to również trudne do przeniesienia betonu, a skończysz z osłabioną strukturą. Możesz dowiedzieć się o właściwym stosunku wody do cementu, konsultując się z architektem, dostawcą gotowych mieszanek lub lokalną biblioteką.

Aby warstwa betonu była jak najbardziej solidna i stabilna, usuń wierzchnią warstwę gleby z terenu. Następnie należy ułożyć warstwę zbitego żwiru lub pokruszonego kamienia, najlepiej o grubości 11/4 cali. Idealnie, żwir lub kamień powinien mieć średni rozmiar czterech cali. Jeśli planujesz zainstalować przewody pod płytą, powinieneś ułożyć pręty zbrojeniowe #4 po przekątnej. Korzystanie z sprayu na związek utwardzania pomoże zminimalizować pęknięcia, które występują, gdy beton jest umieszczony. Pozostawienie plandeki nad płytą przez siedem dni również pomaga.

Prawidłowa mieszanka betonowa może mieć grubość od czterech do sześciu cali. Ponadto, niektóre płyty mogą mieć nawet 20 cali grubości. Należy jednak upewnić się, że grubość płyty betonowej spełnia wymagania kodeksu budowlanego dla konwencjonalnego garażu. Dla ciężkiego sprzętu, należy wybrać grubszą płytę betonową. Właściwy stosunek cementu do wody jest ważny dla wytrzymałości betonu. Ponadto stosunek wody do cementu nie powinien być zbyt niski lub zbyt wysoki.

Poziomowanie i wygładzenie

Aby stworzyć nieskazitelne betonowe wykończenie, wykonaj określone kroki w celu przygotowania płyty. Po ułożeniu betonu wyrównaj go za pomocą deski jastrychowej lub blachy aluminiowej. Duża paca z jednym lub dwoma uchwytami nazywana jest darby. To narzędzie można wypożyczyć na pół dnia z centrum domu. Upewnij się, że zaznaczasz złącza kontrolne dla gładkości.

Przed skonstruowaniem płyty, użyj desek do tarcia, aby zaznaczyć narożniki. Przybij je do palików dwa-by-four, aby pozostały na miejscu. Użyj poziomu sznurka lub linii sznurka, aby zmierzyć przekątną każdej deski. Gdy jest kwadratowy, płyta jest gotowa. Po zakończeniu, zastosuj uszczelniacz i pozwól mu wyschnąć przez 24 godziny. Powtórz proces w razie potrzeby.

Upewnij się, że poziom i gładka płyta betonowa przed rozpoczęciem budowy garażu. Nawet kilka centymetrów przesunięcia gleby może spowodować pękniętą płytę. To może sprawić, że garaż będzie trudny w użyciu. Dobry proces przygotowania rozpoczyna się od usunięcia wierzchniej warstwy gleby i zagęszczenia jej. Następnie należy zastosować czterocalową warstwę żwiru. Po tym, można dodać warstwę asfaltu.

Pęknięte płyty betonowe są znakiem ostrzegawczym, że coś może być nie tak z fundamentem domu. Podczas gdy większość pęknięć nie powoduje poważnych problemów, kilka może być czerwoną flagą, że należy obserwować. Na szczęście istnieją sposoby, aby naprawić popękane płyty betonowe z powłoką epoksydową. Należy jednak pamiętać, aby rozważyć wszystkie inne czynniki przed zaprojektowaniem garażu.

Footings

Przed rozpoczęciem budowy garażu, powinieneś upewnić się, że sprawdzisz przygotowanie gruntu przed rozpoczęciem budowy. Powinieneś usunąć wierzchnią warstwę gleby i rozłożyć na niej cztery cale żwiru. Dobrym pomysłem jest zagęszczenie tej gleby przed wylaniem betonu. Następnie należy upewnić się, że obszar jest prawidłowo odwodniony. Możesz użyć pręta zbrojeniowego do wzmocnienia płyt betonowych. Wreszcie, należy rozważyć dodanie barier dla pary wodnej do powierzchni płyty betonowej przed rozpoczęciem budowy.

Twój lokalny kodeks budowlany określi, czy potrzebujesz stóp. Footing pomaga zapobiec garażu od osiadania nierównomiernie i jest zwykle zbudowany z betonu wzmocnionego prętem zbrojeniowym. Pomaga również zapobiec nierównomiernemu osiadaniu, które może spowodować pęknięcia betonowych podłóg. Korzystanie z footing pomoże zapobiec tym problemom i zapewnić garaż pozostaje poziom i stabilność, nawet w zmiennych warunkach pogodowych. Ostatecznie, ten rodzaj stóp pomoże Ci również utrzymać koszty budowy garażu na niskim poziomie.

Aby skonstruować płytę, musisz najpierw zaznaczyć krawędzie płyty i zmierzyć głębokość ziemi. Następnie od zmierzonej głębokości odejmij grubość płyty. Gdy płyta jest już gotowa, użyj młota kowalskiego lub tarczy do cięcia metalu, aby ułatwić sobie przybijanie kawałków. Następnie zaznaczyć położenie śrub kotwiących i drzwi na formach betonowych. Upewnij się, aby umieścić je sześć cali od drzwi, 12 cali od narożników i sześć stóp od siebie wzdłuż obwodu.

Przy projektowaniu płyt, pamiętaj, że płyta betonowa osiada. Podczas gdy płyty betonowe są bardziej stabilne niż ściany fundamentowe i kolumny, będą one kurczyć się i rozszerzać z sezonowymi zmianami. To dlatego, że beton rozszerza się i kurczy. Dlatego należy uwzględnić dylatacje między płytami. Dylatacje wykonane są z materiału sprężystego, który zmniejsza naprężenia i wypełnia luki, gdy beton rozszerza się lub kurczy. Po wypoziomowaniu i wygładzeniu płyty, upewnij się, że wyciąłeś rowki dylatacyjne w płycie betonowej, aby płyta była stabilna i nie pękała.

Tworzenie fundamentu paskowego

Fundacja paskowa jest niedrogim i prostym sposobem na zbudowanie garażu na nierównym terenie. Jest również wystarczająco stabilny, aby wytrzymać gliniasty i bagnisty teren i jest odporny na zwiększone obciążenia. Fundament paskowy jest idealny dla małych garaży. W przeciwieństwie do monolitycznych płyt zbrojonych, które są sztywne i drogie, fundament listwowy może być budowany w różnych rodzajach gleby bez konieczności wykonywania rozległych prac ziemnych.

Aby zbudować garaż, należy użyć fundamentu listwowego, który jest zasadniczo serią pasów, które obejmują całą szerokość budynku. Konstrukcja ta jest wspierana przez siatkę zbrojeniową, która będzie chronić konstrukcję przed obciążeniami poprzecznymi i wzdłużnymi. Fundament pasowy musi być wykonany z siatki złożonej z co najmniej dwóch rzędów prętów pionowych. Pręty poziome są rozstawione co 30 cm i zwiększają swoją liczbę wraz ze wzrostem szacowanej głębokości.

Fundament paskowy najlepiej sprawdza się w przypadku ścian oporowych, ale opcją jest również fundament palowo-belkowy. Korzyści z fundamentu pasowego są oczywiste: zużywa mniej betonu, stali i wykopów. Można również zaizolować podłogę garażu znacznie łatwiej niż w przypadku fundamentu płytowego. Ten typ fundamentu jest również idealny dla pochyłych miejsc, ponieważ obsługuje ładunki dobrze i chroni Garage Floor od puncture.

Możesz również stworzyć fundament paskowy, jeśli garaż ma dołączoną strukturę. Chociaż może to być trudne, jest to najlepsza opcja. Fundament paskowy jest również wymogiem przepisów budowlanych i pozwala uniknąć inspekcji budowlanej, która pochodzi z dołączonych budynków. Przy starannym planowaniu i badaniach, możesz stworzyć fundament garażu bez większego kłopotu. Po wykonaniu pierwszego kroku, będziesz zadowolony, że to zrobiłeś.

Podobne tematy

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *